دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۴۵
⁣نشست تخصصی بازاریابی سیاسی با حضور پرویز امینی
 دیروز؛ تحریم صندوق، امروز؛ صندوق تغییر

هفدهمین نشست تخصصی هسته بازاریابی سیاسی چهارشنبه ۳ خرداد با حضور آقای دکتر پرویز امینی برگزار گردید.

دراین جلسه دکتر امینی ،ضمن تحلیل جامعه شناسانه نتایج دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، آخرین دیدگاه های خود را پیرامون سیاست ورزی های انجام شده در این انتخابات، تبارشناسی آراء هر یک از کاندیداها، علت افزایش مشارکت سیاسی، آینده ساختار انتخاباتی کشور و آسیب های اجتماعی عمده جمهوری اسلامی ایران در دهه آتی را مطرح نمودند.

رکن صحبت ایشان این بود:”دیگر تشکیلات سیاسی سنتی در ساختار انتخاباتی ایران پاسخگو نیست و این، نرم افزار و محتوای اقدامات کاندیداها در کنار “سیاست ورزی های دقیق و به موقع” است که نتایج انتخابات را رقم می زند. ”

دکتر امینی، علت بالا رفتن میزان مشارکت را آگاهی و فهم اقشار، گروه ها و جناح های مختلف نسبت به این موضوع دانستند که شرکت در انتخابات بهترین فرصت و کانال تاثیرگذاری آن ها در سیاست و آینده کشور است و تحریم صندوق ،دیگر بی معنا است. از عوامل دیگر موثر در افزایش میزان مشارکت می توان به رقابت گفتمانی کاندیداها و ایجاد دوقطبی سیاسی اشاره نمود.

در بخش بعدی صحبت ها این پژوهشگر و استاد دانشگاه به تبارشناسی آراء کاندیداهای مطرح پرداختند. ایشان آراء کاندیدای پیروز را متعلق و وابسته به عوامل استقرار دولت، در نیمه راه بودن دولت، برجام و القاء برداشته شدن سایه جنگ، آراء ایدئولوژیک اصلاحات و از همه مهم تر ایجاد دوگانه انتخاب میان بد و بدتر(در ادراک اکثر رای دهندگان) ارزیابی نمودند. از سوی دیگر آراء کاندیدای دیگر را متعلق و وابسته به چهره اخلاقی و مذهبی، بخشی از آراء محرومین و مستضعفین، آراء ایدئولوژیک حزب الهی ها و نه به دولت مسقر تحلیل کردند.